Školní řád MŠ Vojnův Městec

Ředitelka Mateřské školy v souladu s § 30 odst. 1 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění, vydává školní řád, kterým se upřesňují vzájemné vztahy mezi dětmi, jejich zákonnými zástupci a zaměstnanci školy.

I. Podrobnosti k výkonu práv a povinností dětí a jejich zákonných zástupců ve škole nebo školském zařízení a podrobnosti o pravidlech vzájemných vztahů se zaměstnanci ve škole nebo školském zařízení,

Předškolní výchova a vzdělávání podporuje zdravý tělesný, psychický a sociální vývoj dítěte a vytváří optimální podmínky pro individuální osobnostní rozvoj. Přispívá ke zvýšení sociálně kulturní úrovně péče o děti a vytváří základní předpoklady jejich pozdějšího vzdělávání.

Práva a povinnosti dětí

  • vyjadřovat svůj názor, naslouchat názorům jiných, hledat společná řešení
  • podílet se na vytváření společných pravidel a tato pravidla respektovat
  • nerušit svým chováním ostatních
  • podílet se na plánování programu a rozhodování ve společných záležitostech
  • účastnit i neúčastnit se aktivit nabízených učitelkou nebo ostatními dětmi

Práva a povinnosti rodičů

  • být seznámeni se školním vzdělávacím programem,podílet se na jeho dotváření
  • předem být informováni o akcích mateřské školy (nástěnky, WhatsAppu, webu)
  • podílet se na dění v MŠ
  • znát a respektovat pravidla soužití, která v mateřské škole platí,spolupracovat s učitelkami
  • vyjádřit svůj názor
  • využití možností zúčastnit se společných činností s dítětem
  • být informováni o svém dítěti, o jeho individuálních pokrocích
  • domlouvat se s tř. učitelkami na společném postupu při výchově a vzdělávání svých dětí
  • využít odborné pedagogické pomoci, v případě požadavku ze strany rodičů může MŠ zajistit spolupráci s dalšími odborníky- logoped, psycholog
  • informovat mateřskou školu o změně zdravotní způsobilosti, zdrav.obtížích dítěte nebo jiných skutečnostech
  • předávat do MŠ dítě zdravé, bez zvýšené teploty,zvracení, průjmu, boleti břicha, bez známek infekčního onemocnění, výskytu vší a dítě nezraněné – např. S větším rozsahem šití tržné rány, dlahou nebo sádrou
  • po převlečení v šatně předat dítě učitelce
  • po vyzvednutí dítěte se nezdržuji v mateřské škole déle než je nezbytně nutné
  • informovat neprodleně, nejpozději do opuštění areálu MŠ pedagogického pracovníka o úrazu dítěte, který se stal po vyzvednutí od pedag. pracovníka v areálu školy.

Vzájemné vztahy zaměstnanců v mateřské škole

  • Dodržování pravidel slušného chování, pro děti kultivovaný vzor vztahů, vzájemná komunikace a důvěra. 

Podrobnosti o pravidlech vzájemných vztahů se zaměstnanci školy

  • Pedagogičtí pracovníci zodpovídají za bezpečnost dětí po celý den
  • Dohlížejí na dodržování pravidel slušného chování,bezpečnosti, daných pravidel
  • Dojde-li k znečištění podlahy pedagog ihned kontaktuje a zajistí úklid provozním zaměstnancem
  • Dojde-li k úrazu pedagog zajistí první pomoc, poté úraz zapíše do knihy úrazů, informuje vedení školy. Pokud úraz vyžaduje odborné ošetření zajistí pedagog a neprodleně informuje zákonného zástupce

1. Základní cíle mateřské školy při zabezpečování předškolní výchovy a vzdělávání a  školní vzdělávací program

1.1 Mateřská škola v rámci předškolní výchovy a vzdělávání  podporuje rozvoj osobnosti dítěte předškolního věku,

  • podílí se na jeho zdravém citovém, rozumovém a tělesném rozvoji,
  • podílí se na osvojování základních pravidel chování dítětem,
  • podporuje získávání základních životních hodnot a mezilidských vztahů dítěte,
  • vytváří základní předpoklady pro pokračování ve vzdělávání,
  • napomáhá vyrovnávat nerovnosti vývoje dětí před jejich vstupem do základního vzdělávání,
  • poskytuje speciální pedagogickou péči dětem se speciálními vzdělávacími potřebami, 
  • vytváří podmínky pro rozvoj nadaných dětí.

1.2 Školní vzdělávací program upřesňuje cíle, zaměření, formy a obsah vzdělávání podle konkrétních podmínek uplatněných v mateřské škole.

1.3 Při plnění základních cílů vzdělávání a školního vzdělávacího programu mateřská škola postupuje v souladu se zásadami uvedenými v § 2 odst. 1 školského zákona a řídí se platnými právními předpisy, zejména pak ustanoveními školského zákona a ustanoveními vyhlášky č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání (dále jen „vyhláška o MŠ“), v platném znění.

2. Ochrana osobnosti ve škole (učitel, dítě)

  • pedagogičtí pracovníci  mají povinnost zachovávat mlčenlivost a chránit před zneužitím osobní  údaje, informace o zdravotním stavu dětí a výsledky poradenské pomoci školského poradenského zařízení a školního poradenského pracoviště, s nimiž přišli do styku
  • právo zákonných zástupců dětí na přístup k osobním údajům , na opravu a výmaz osobních údajů a právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů se řídí směrnicí ředitele školy k ochraně osobních údajů
  • zpracování osobních údajů dětí za účelem propagace a prezentace školy( webové stránky, fotografie, prop. materiály) je možné pouze s výslovným souhlasem zákonných zástupců 

 Základní práva dětí přijatých k předškolnímu vzdělávání

2.1 Každé přijaté dítě má právo

  • na kvalitní předškolní vzdělávání v rozsahu uvedeném v bodě 1. tohoto školního řádu, zaručující optimální rozvoj jeho schopností a rozvoj jeho osobnosti,
  • na zajištění činností a služeb poskytovaných školskými poradenskými zařízeními v rozsahu stanoveném ve školském zákoně,
  • na fyzicky i psychicky bezpečné prostředí při pobytu v mateřské škole. 

2.2 Při vzdělávání mají dále všechny děti práva, která jim zaručuje Listina lidských práv a  svobod a Úmluva o právech dítěte a práva stanovená školským zákonem.

2.3 Pokud je ve třídě mateřské školy vzděláváno individuálně integrované dítě, vytvoří ředitelka mateřské školy podmínky odpovídající individuálním vzdělávacím potřebám dítěte vedoucí k jeho všestrannému rozvoji.

2.4 Další práva dětí při vzdělávání vyplývají z ustanovení ostatních článků tohoto školního řádu.

3. Práva zákonných zástupců 

3.1 Zákonní zástupci dítěte mají právo na informace o průběhu a výsledcích vzdělávání dětí, vyjadřovat se ke všem rozhodnutím mateřské školy týkajícím se podstatných záležitostí vzdělávání dětí, na poradenskou pomoc mateřské školy nebo školského poradenského zařízení v záležitostech týkajících se vzdělávání dětí.

Řešení problematiky zákonných zástupců, kteří spolu navzájem nespolupracují

  • Dokud není poměr rodičů k dítěti a styk s ním soudně upraven, je mateřská škola povinna spolupracovat s oběma zákonnými zástupci. 
  • Ze zákona mají oba rodiče ve věcech dítěte stejná práva a povinnosti.
  • Ředitelka si při zápisu do MŠ může vyžádat kontaktní údaje zákonných zástupců, kteří budou se školou komunikovat.

Způsob informování zákonných zástupců dětí o průběhu jejich vzdělávání

Zákonní zástupci dítěte se mohou informovat o cílech, zaměření, formách a obsahu vzdělávání konkretizovaných podle podmínek uplatněných v mat. škole ve školním vzdělávacím programu, který je přístupný.

 Zákonní zástupci se mohou o průběhu a výsledcích vzdělávání  informovat průběžně:

  • Zákonní zástupci dítěte se mohou požádat o informace o průběhu a výsledcích vzdělávání dítěte, zejména individuálními pohovory s pedagogickými pracovníky.
  • Ředitelka mateřské školy může vyzvat zákonné zástupce, aby se osobně dostavili k projednání závažných otázek týkajících se vzdělávání dítěte.

Informování zákonných zástupců dětí o mimořádných školních a mimoškolních akcích

  • Pokud mateřská škola organizuje a pořádá akce jako jsou výlety, exkurze, divadelní představení pro děti apod. informuje o tom v dostatečném předstihu zákonné zástupce dětí prostřednictvím písemné informace na nástěnce v šatně a na webových stránkách MŠ, případně sdělením učitelek při předávání dítěte.

Způsob omlouvání dětí zákonnými zástupci z každodenního vzdělávání a způsobu informování o jejich zdravotním stavu

  • Pokud je zákonnému zástupci předem známá krátkodobá nepřítomnost dítěte při vzdělávání dítěte v MŠ, oznámí tuto skutečnost včetně uvedení důvodu a doby nepřítomnosti dítěte v dostatečném předstihu ústní či písemnou formou v mat.škole. Při předávání dítěte ke každodennímu vzdělávání v mateřské škole informuje zákonný zástupce dítěte přejímací učitelku o případných menších zdravotních či jiných obtížích dítěte. Rovněž učitelka informuje rodiče při předávání dítěte o případných nežádoucích projevech zdravotního stavu dítěte, úrazech během pobytu v MŠ a dohodne s rodiči návštěvu lékaře a doporučí kontrolu aktuálního stavu dítěte.

Úhrada úplaty a školní stravování

Úhrada úplaty za vzdělávání je stanovena v Nařízení ředitele školy o způsobu úhrady za předškolní vzdělávání v MŠ a je uveřejněna vždy v rámci školního roku. Povinnosti spojené s výběrem úplaty a jejím vyúčtováním je pověřena ředitelka MŠ. Úplatou se myslí platba školného za vzdělávání dětí, stravné je úplata za stravování dětí v MŠ.
Zákonní zástupci, kteří nejsou osvobozeni od úplaty za vzdělávání, dodržují při úhradě násled. podmínky:

  • úplata za kalendářní měsíc je splatná do 15. dne následujícího kalendářního měsíce
  • ředitelka mateřské školy může se zákonným zástupcem ze závažných důvodů dohodnout jiný term.úplaty
  • zákonný zástupce dítěte uhradí úplatu bezhotovostním převodem na určený bankovní účet mat.školy
  • ve výjimečných případech lze po dohodě s ředitelkou mateřské školy úplatu zaplatit v hotovosti
  • rodiče pobírající dávky hmotné nouze, příspěvky na pěstounskou péči a děti se zdravotním postižením, mohou být na základě žádosti zákonných zástupců ředitelkou osvobozeni od platby školného. Rodiče si musí požádat a doložit potřebná potvrzení. Osvobozeny jsou také děti plnící povinnou školní docházku, viz Nařízení ředitelky MŠ (úřední nástěnka, webové stránky). 

Při úhradě úplaty za školní stravování se zákonní zástupci dítěte řídí následujícími podmínkami:

  • úplata za kalendářní měsíc je splatná do 15.dne následujícího kalendářního měsíce
  • ředitelka mateřské školy může se zákonným zástupcem ze závažných důvodů dohodnout jiný term.úplaty
  • zákonný zástupce dítěte uhradí úplatu bezhotovostním převodem na určený bankovní účet mat.školy
  • ve výjimečných případech lze po dohodě s ředitelkou mateřské školy úplatu zaplatit v hotovosti 

4. Povinnosti zákonných zástupců při předškolním vzdělávání dětí

4.1 Zákonní zástupci dětí a nezletilých žáků jsou povinni 

  • přihlásit své dítě k povinnému předškolnímu vzdělávání (od počátku školního roku, který následuje po dni, kdy dítě dosáhne pátého roku věku),
  • zajistit, aby dítě řádně docházelo do mateřské školy, pří příchodu do mateřské školy bylo vhodně a čistě upraveno, 
  • na vyzvání ředitelky mateřské školy se osobně zúčastnit projednání závažných otázek týkajících se vzdělávání dítěte,
  • informovat mateřskou školu o změně zdravotní způsobilosti, zdravotních obtížích dítěte nebo jiných závažných skutečnostech, které by mohly mít vliv na průběh vzdělávání dítěte,
  • dokládat důvody nepřítomnosti dítěte v souladu s podmínkami stanovenými školním řádem,
  • oznamovat škole a školskému zařízení údaje podle § 28 odst. 2 školského zákona další údaje, které jsou podstatné pro průběh vzdělávání nebo bezpečnost dítěte a změny v těchto údajích (údaje pro vedení školní matriky),
  • ve stanoveném termínu hradit úplatu za předškolní vzdělávání a stravné.

5. Přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání

5.1 Zápis k předškolnímu vzdělávání od následujícího školního roku se koná v období od 

2. května do 16. května. Do mateřské školy se přijímají děti,

  • k povinné předškolní docházce
  • děti s celodenní docházkou v pořadí od nejstaršího po nejmladší
  • s trvalým bydlištěm v obci

5.2 Pro přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání předkládá zákonný zástupce dítěte:

  1. žádost zákonného zástupce o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání,
  2. potvrzení o tom, že se dítě podrobilo stanoveným pravidelným očkováním, má doklad, že je proti nákaze imunní nebo se nemůže očkování podrobit pro trvalou kontraindikaci.

5.3 Při přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání může ředitelka školy sjednat se zákonným zástupcem zkušební pobyt dítěte v mateřské škole v délce nejvýše 3 měsíce.

6. Rozhodnutí ředitelky mateřské školy o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání

Na základě žádosti zákonného zástupce vydává ředitelka mateřské školy ve správním řízení rozhodnutí o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání v souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, a zákonem 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění.

7. Ukončení předškolního vzdělávání 

7.1 Ředitelka mateřské školy může po předchozím upozornění písemně oznámeném zákonnému zástupci dítěte rozhodnout o ukončení předškolního vzdělávání, jestliže

  1. se dítě bez omluvy zákonného zástupce nepřetržitě neúčastní předškolního vzdělávání po dobu delší než dva týdny
  2. zákonný zástupce závažným způsobem opakovaně narušuje provoz mateřské školy,
  3. ukončení doporučí v průběhu zkušebního pobytu dítěte lékař nebo školské poradenské zařízení
  4. zákonný zástupce opakovaně neuhradí úplatu za vzdělávání v mateřské škole nebo úplatu za školní stravování (§ 123) ve stanoveném termínu a nedohodne s ředitelem jiný termín úhrady.

7.2 Rozhodnout o ukončení předškolního vzdělávání nelze v případě dítěte, pro které je předškolní vzdělávání povinné.

8. Přístup ke vzdělávání a školským službám cizinců

8.1 Přístup ke vzdělávání a školským službám za stejných podmínek jako občané České republiky mají také občané jiného členského státu Evropské unie a jejich rodinní příslušníci.

8.2 Cizinci ze třetích států (nejsou občany EU) mají přístup k předškolnímu vzdělávání a školským službám za stejných podmínek jako občané České republiky (občané EU), pokud mají právo pobytu na území ČR na dobu delší než 90 dnů, pokud jsou azylanty, osobami požívajícími doplňkové ochrany, žadatelé o udělení mezinárodní ochrany nebo osoby požívající dočasné ochrany. Povinné předškolní vzdělávání se vztahuje na občany jiného členského státu Evropské unie, kteří na území České republiky pobývají déle než 90 dnů, dále na jiné cizince, kteří jsou oprávněni pobývat na území České republiky trvale nebo přechodně po dobu delší než 90 dnů, a na účastníky řízení o udělení mezinárodní ochrany.

9. Docházka a způsob vzdělávání

9.1 Při přijetí dítěte do mateřské školy ředitelka mateřské školy písemně dohodne se zákonnými zástupci dítěte dny docházky dítěte do mateřské školy a délku jeho pobytu v těchto dnech v mateřské škole a zároveň písemně dohodne se zákonnými zástupci dítěte způsob a rozsah jeho stravování po dobu pobytu v mateřské škole, změny jsou prováděny písemnou formou.

9.2 Povinné předškolní vzdělávání má formu pravidelné denní docházky v pracovních dnech. Povinné předškolní vzdělávání se stanovuje v rozsahu 4 hodin denně. Povinnost předškolního vzdělávání není dána ve dnech, které připadají na období školních prázdnin v souladu s organizací školního roku v základních a středních školách.

9.3 Zákonný zástupce dítěte je povinen omluvit nepřítomnost dítěte ve vzdělávání nejpozději první den jeho nepřítomnosti, písemně, telefonicky, nebo osobně. Po návratu dítěte žáka do školy písemně v docházkovém sešitu s uvedením důvodů absence.

9.4 Jiným způsobem plnění povinnosti předškolního vzdělávání se rozumí individuální vzdělávání dítěte, které se uskutečňuje bez pravidelné denní docházky dítěte do mateřské školy. Zákonný zástupce dítěte, které bude plnit povinnost předškolního vzdělávání tímto způsobem, je povinen oznámit tuto skutečnost řediteli spádové mateřské školy. Oznámení  je povinen učinit nejpozději 3 měsíce před počátkem školního roku, kterým začíná povinnost předškolního vzdělávání dítěte.

10. Individuální vzdělávání

10.1 Zákonný zástupce dítěte, pro které je předškolní vzdělávání povinné, může pro dítě v odůvodněných případech zvolit, že bude individuálně vzděláváno. Má-li být dítě individuálně vzděláváno převážnou část školního roku, je zákonný zástupce dítěte povinen toto oznámení učinit nejpozději 3 měsíce před počátkem školního roku. V průběhu školního roku lze plnit povinnost individuálního předškolního vzdělávání nejdříve ode dne, kdy bylo oznámení o individuálním vzdělávání dítěte doručeno řediteli mateřské školy, kam bylo dítě přijato k předškolnímu vzdělávání.

Oznámení zákonného zástupce o individuálním vzdělávání dítěte musí obsahovat
a) jméno, popřípadě jména, a příjmení, rodné číslo a místo trvalého pobytu dítěte, v případě cizince místo pobytu dítěte,
b) uvedení období, ve kterém má být dítě individuálně vzděláváno,
c) důvody pro individuální vzdělávání dítěte.

10.2 Mateřská škola ověří úroveň osvojování očekávaných výstupů v jednotlivých oblastech a případně doporučí zákonnému zástupci další postup při vzdělávání.

Ředitelka školy stanoví termíny ověření vždy na druhou polovinu listopadu a náhradní termíny na první polovinu prosince, Přesný termín bude zákonným zástupcům sdělen individuálně, nebo s nimi dohodnut

Zákonný zástupce dítěte, které je individuálně vzděláváno, je povinen zajistit účast dítěte u ověření. Ředitelka mateřské školy, kam bylo dítě přijato k předškolnímu vzdělávání, ukončí individuální vzdělávání dítěte, pokud zákonný zástupce dítěte nezajistil účast dítěte u ověření, a to ani v náhradním termínu.

Odvolání proti rozhodnutí ředitele mateřské školy o ukončení individuálního vzdělávání dítěte nemá odkladný účinek. Po ukončení individuálního vzdělávání dítěte nelze dítě opětovně individuálně vzdělávat. 

Vzdělávání dětí se speciálními potřebami – vycházíme s doporučení SPC

11. Přebírání/ předávání dětí 

11.1 Zákonní zástupci v době určené pro příchod dětí do mateřské školy předávají dítě učitelkám mateřské školy.

11.2 Zákonní zástupci si přebírají dítě po skončení jeho vzdělávání od učitelek mateřské školy v době určené mateřskou školou, nebo v individuálně dohodnuté době.

11.3 Zákonní zástupci dítěte mohou písemně zplnomocnit jinou osobu pro jeho přebírání a předávání při vzdělávání v mateřské škole. 

  1. Pokud si pověřená osoba nevyzvedne dítě do stanovené doby, učitelka setrvá s dítětem v mateřské škole a pokusí se pověřené osoby kontaktovat telefonicky.

II. Provoz a vnitřní režim mateřské školy

12. Podmínky provozu a organizace vzdělávání v mateřské škole 

12.1 Mateřská škola je zřízena jako škola s celodenním provozem s určenou dobou pobytu od 6:30 do 15:30 hod.

12.2 V měsících červenci a srpnu může ředitelka mateřské školy po dohodě se zřizovatelem stanovený provoz omezit, nebo přerušit. Rozsah plánovaného omezení nebo přerušení oznámí ředitelka mateřské školy nejméně 2 měsíce předem, společně se zveřejněním výsledku projednání se zřizovatelem. Uvede také informace o možnosti a podmínkách zajištění péče o děti jinými subjekty.

Provoz mateřské školy lze ze závažných technických či organizačních důvodů a po projednání se zřizovatelem omezit nebo přerušit i v jiném období. Informaci o omezení nebo přerušení provozu v takovém případě zveřejní ředitelka mateřské školy na přístupném místě ve škole neprodleně poté, co o omezení nebo přerušení provozu rozhodne.

12.3 Předškolní vzdělávání dětí podle stanoveného školního vzdělávacího programu probíhá v základním denním režimu

6:30 – 8:15

Příchod dětí do mateřské školy, předávání dětí pedagogickým pracovnicím do třídy, volně spontánní zájmové aktivity,

8:15  8:45 8:45  9:15

Pohybové aktivity Osobní hygiena, dopolední svačina

9:15 9:45

Volné činnosti a aktivity dětí řízené pedagogickými pracovníky zaměřené především na hry a zájmovou činnost, práce s integrovanými dětmi, řízené aktivity

9:45 11:45    

Osobní hygiena, příprava na pobyt venku, pobyt dětí venku, příp. náhradní činnost

11:45 12:30

Oběd a osobní hygiena dětí

12:30 14:15

Spánek a odpočinek dětí respektující rozdílné potřeby dětí, individuální práce s dětmi s nižší potřebou spánku

14:15 14:45

Odpolední svačina, osobní hygiena

14:30 15.30

Volné činnosti a aktivity dětí řízené pedagogickými pracovníky zaměřené především na hry, zájmové činnosti a pohybové aktivity dětí, v případě pěkného počasí mohou probíhat na zahradě mateřské školy

Začátek povinného předškolního vzdělávání  v časovém rozmezí od 8:00 do 12:00 hodin

Za příznivého počasí tráví děti venku nejméně dvě hodiny. Důvodem vynechání pobytu venku je nepříznivé počasí.

III. Podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí a jejich ochrany před sociálně patologickými jevy a před projevy diskriminace, nepřátelství nebo násilí

13. Péče o zdraví a bezpečnost dětí při vzdělávání 

13.1 Mateřská škola vykonává dohled nad dítětem od doby, kdy je učitelka převezme od zákonného zástupce nebo jím pověřené osoby, až do doby, kdy je učitelka předá zpět zákonnému zástupci nebo jím pověřené osobě..

13.2 K zajištění bezpečnosti dětí při pobytu mimo místo, kde se uskutečňuje vzdělávání, stanoví ředitelka mateřské školy počet učitelů tak, aby na jednoho učitele připadlo nejvýše 20 dětí

13.3 Při zvýšení počtu dětí nebo při specifických činnostech, například sportovních činnostech, nebo při pobytu dětí v prostředí náročném na bezpečnost určí ředitel mateřské školy k zajištění bezpečnosti dětí dalšího pedagogického pracovníka, ve výjimečných případech jinou zletilou osobu, která je způsobilá k právním úkonům a která je v pracovněprávním vztahu k právnické osobě, která vykonává činnost mateřské školy.

13.4 V zájmu ochrany zdraví ostatních dětí může pedagogický pracovník, pokud má při přebírání dítěte od zákonného zástupce nebo jim pověřené osoby podezření, že dítě není zdravé, požádat zákonného zástupce o doložení zdravotní způsobilosti dítěte ke vzdělávání formou předložení potvrzení od ošetřujícího lékaře. Také při nástupu dítěte po jeho onemocnění si může vyžádat pedagogický pracovník od zákonného zástupce dítěte písemné potvrzení od ošetřujícího lékaře, že dítě je zdravé a může být v kolektivu ostatních dětí. 

13.5 Důležitým prvkem ochrany před rizikovým chováním je i výchovně vzdělávací působení na děti již předškolního věku zaměřené na zdravý způsob života.  V rámci školního vzdělávacího programu jsou proto děti nenásilnou formou a přiměřeně k jejím věku a schopnostem pochopit a porozumět dané problematice seznamovány s nebezpečím drogové závislosti, alkoholismu, kouření, virtuální závislosti (počítače, televize, video) patologického hráčství (gamblerství), vandalismu, kriminality a jiných forem rizikového chování.

13.6 Školní budova není volně přístupná zvenčí v době, stanovené pro přijímání dětí, nebo během provozu školy. Každý příchozí je povinen se zazvoněním přihlásit a kamerovým systémem je buď do školy pozván nebo pokud jde o cizí osobu musí nahlásit důvod návštěvy. Dozírajícím zaměstnancem školy je zajištěna kontrola přicházejících osob. Každý z pracovníků školy, který otevírá budovu cizím příchozím, je povinen zjistit důvod jejich návštěvy a zajistit, aby se nepohybovali nekontrolovaně po budově. Během provozu školy jsou zevnitř volně otevíratelné dveře hlavního vchodu i všech únikových východů.

13.7 V budově a areálu školy platí zákaz kouření, požívání alkoholu a jiných návykových látek, používání nepovolených elektrických spotřebičů, 

Podávání léků v mateřské škole

Ředitelka MŠ má dle zákona č.561/2004 Sb., školský zákon a zákonem č.262/2006 Sb., zákoník práce,  pravomoc uložit zaměstnancům školy povinnost poskytnout dítěti se zdravotním hendikepem zvláštní péči – např. podávání určitých léků, pravidelné sledování zdravotního stavu dítěte nebo jiné potřebné péče. Musí jít však o činnosti, ke kterým není třeba odborné kvalifikace. Toto je nezbytně podloženo souhlasem zákonných zástupců dítěte a stvrzením vzájemné dohody.

 IV. Zacházení a majetkem mateřské školy

14.1 Po dobu vzdělávání při pobytu dítěte v mateřské škole zajišťují pedagogičtí pracovníci, aby děti zacházely šetrně s učebními pomůckami, hračkami a dalšími vzdělávacími potřebami a nepoškozovaly ostatní majetek mateřské školy.

14.2  Zaměstnanci i rodiče odkládají osobní věcí zaměstnanců a dětí pouze na místa k tomu určená.

V. Závěrečná ustanovení

16.1 Kontrolou provádění ustanovení tohoto řádu je statutárním orgánem školy pověřen zaměstnanec:  Jana Losenická Ondráčková

16.2 Zrušuje se předchozí znění tohoto školního řádu, jeho uložení se řídí spisovým řádem školy. 

16.3. Školní řád nabývá účinnosti dnem 1. 9. 2017.

Vojnův Městec, dne 21. 8. 2017
Aktualizováno: 27. 8. 2024

příloha: Nařízení o úplatě
ke stažení: Školní řád

Jana Losenická Ondráčková
ředitelka školy